Opcje przeglądania
Cena
  • od
    do

Stylowy Dwór ma zaszczyt zaprezentować cztery niezwykłe serie albumowe wydawane we współpracy z Biblioteką Jagiellońską w Krakowie, Muzeum niepodległości w Warszawie, Biblioteką Uniwersytecką we Wrocławiu, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Muzeum historii Polskiego Ruchu Ludowego w Warszawie i Muzeum Historycznym Miasta Krakowa. Do wydania tych ekskluzywnych publikacji użyto najszlachetniejsze materiały drukarskie, jakie tylko są dostępne na rynku europejskim. Każdy egzemplarz jest numerowany, ma charakter wybitnie kolekcjonerski.

SERIE BIBLIOFILSKIE

Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie + teka z 12 obrazami

Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie + teka z 12 obrazami
Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie + teka z 12 obrazami

Mamy zaszczyt przedstawić Państwu niezwykłe bibliofilskie wydanie książki Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie. Album może być oryginalnym prezentem dla Państwa, osób najbliższych bądź współpracowników. Może być także cenną nagrodą. Do wydania publikacji użyte zostały najszlachetniejsze materiały drukarskie, jakie tylko są dostępne na rynku europejskim. Każdy egzemplarz jest numerowany, ma charakter wybitnie kolekcjonerski. 82 lata temu w 1925 roku nakładem Instytutu Wydawniczego „Bibljoteka Polska” ukazała się publikacja Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie. Tekst napisali Stanisław Przybyszewski i Tadeusz Żuk-Skarszewski. Wydaliśmy reprodukcję tego dzieła - dzieła niezwykłego, bo dotyczącego szczególnego egzemplarza, należącego do Jana Gawrońskiego, ofiarowanego Benito Mussoliniemu, a następnie gen. Władysławowi Andersowi. Obecnie książka ta znajduje się w zbiorach Biblioteki Jagiellońskiej. Dzieje tej książki opisał profesor Franciszek Ziejka. Książka jest podzielona na trzy części. W pierwszej opisowej Stanisława Wyspiańskiego wspominają Stanisław Przybyszewski i Tadeusz Żuk – Skarszewski. W drugiej części Stanisław Świerz skatalogował wszystkie mu znane dzieła malarskie Stanisława Wyspiańskiego. 554 dzieła zestawił w porządku chronologicznym. Trzecia część książki zawiera 86 tablic zawierających reprodukcje najciekawszych dzieł Stanisława Wyspiańskiego. Wiele z nich można oglądać tylko w tej książce, nie zachowały się do naszych czasów, a wydrukowane reprodukcje dostarczają niezapomnianych wrażeń artystycznych. Publikacja została przygotowana we współpracy z Biblioteką Jagiellońską. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł Wyspiańskiego. Tytuł: Stanisław Wyspiański. Dzieła Malarskie Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania org.: 1925, reprint 2009 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 131 s. tekst 45 s. reprodukcji Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88745-00-3 Numer egzemplarza: 2169 TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Banderia Prutenorum - Jan Długosz + teka z 12 obrazami

Banderia Prutenorum - Jan Długosz + teka z 12 obrazami
Banderia Prutenorum - Jan Długosz + teka z 12 obrazami
15 lipca 1410 roku miała miejsce jedna z największych bitew w średniowiecznej Europie. Zaraz po zwycięstwie zjednoczonych sił polskich, litewsko-ruskich, smoleńskich nad Zakonem Krzyżackim, zdobyte w boju chorągwie umieszczone zostały w królewskiej kaplicy polowej. Jedna z nich, chorągiew biskupa pomezańskiego, została wyekspediowana do Krakowa w celu zaświadczenia o zwycięstwie. Później zdobyte chorągwie zostały podzielone między Polaków i Litwinów i zawisły w stołecznych katedrach krakowskiej i wileńskiej. W Krakowie znalazła się także chorągiew zdobyta w bitwie pod Koronowem. 20 lat później Katedra wzbogaciła się o 4 chorągwie zdobyte podczas bitwy z wojskami zakonu inflanckiego pod Nakłem. Nie wiadomo kiedy chorągwie krzyżackie zniknęły z Katedry Krakowskiej. Nie przetrwały barokowej przebudowy Katedry z pierwszej połowy XVII w., istnieje także hipoteza, iż zostały zrabowane i wywiezione przez Szwedów w latach 1655 – 1657. W 1900 roku dokonano rekonstrukcji zaginionych chorągwi. Jednak i te w czasie II wojny światowej zostały wywiezione do Zamku Krzyżackiego w Malborku jako dar gubernatora Hansa Franka, a później zaginęły. W 1962 roku zostały wykonane kolejne repliki chorągwi. Rekonstrukcja krzyżackich i pruskich sztandarów była możliwa dzięki niezwykłemu dziełu Banderia Prutenorum stworzonego przez historyka Jana Długosza i Stanisława Durinka, malarza krakowskiego. Banderia Prutenorum zawiera ikonograficzne przedstawienia 56 chorągwi krzyżackich zdobytych przez Polaków i Litwinów w wojnach Władysława Jagiełły z zakonem krzyżackim: 1410 pod Grunwaldem (48) i Koronowem (1), 1431 pod Nakłem (4) oraz w 3 innych bitwach. Na zlecenie kardynała Zbigniewa Oleśnickiego w 1448 roku Stanisław Durink namalował w specjalnie sporządzonym kodeksie pergaminowym wizerunki chorągwi krzyżackich. W latach 1448 – 1454 Jan Długosz sporządził w kodeksie własnoręczny komentarz historyczny. Autograf Banderia Prutenorum dedykował Bibliotece Akademii Krakowskiej. Od XVI w. znajdował się w katedrze na Wawelu. W 1940 r. Niemcy wywieźli go do Malborka. Po II wojnie światowej kodeks został znaleziony w antykwariacie w Londynie, wykupiony przez Rząd Polski i zdeponowany w Archiwum Akt Dawnych w Warszawie. W związku z jubileuszem Uniwersytetu Jagiellońskiego został mu przekazany i zgodnie z pierwotnym zapisem złożony w Bibliotece Jagiellońskiej. Przedstawiamy w naszej publikacji reprodukcję w/w dzieła Długosza wraz z dokładnym opisem historycznym i ikonografią Bitwy pod Grunwaldem, m.in. obrazy Jana Matejki, Stefana Garwatowskiego, Wojciecha Kossaka przedstawiające tę bitwę. Przedmowę do książki napisali: Jacek Majchrowski Prezydent Miasta Krakowa, Małgorzata Radwan-Ballada Przewodnicząca Rady Miasta Krakowa, Karol Musioł Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego i Zdzisław Pietrzyk Dyrektor Biblioteki Jagiellońskiej. Wstęp historyczny, omawiający losy chorągwi oraz historię i dokładny opis rękopisu Banderia Prutenorum sporządził Krzysztof Stopka, dyrektor Archiwum Uniwersytetu Jagiellońskiego. * * * (...) W 600. rocznicę bitwy pod Grunwaldem do Zamku Królewskiego na Wawelu powraca komplet pieczołowicie odtworzonych chorągwi rycerskich, zdobytych przez wojska Jagiełły w starciu z potęgą krzyżacką. Chorągwie te, ofiarowane jako wotum Katedrze Wawelskiej, zawieszone nad konfesją św. Stanisława, przez blisko dwa stulecia głosiły chwałę naszego oręża. – Trwały tak do czasu potopu szwedzkiego, kiedy zaginęły i prawdopodobnie utracilibyśmy je na zawsze, gdyby nie przenikliwość Jana Długosza i istnienie jego kodeksu Banderia Prutenorum – iluminowanej przez Stanisława Durinka bezcennej księgi chorągwianej – dziś jednego z najważniejszych zabytków średniowiecznej weksylologii. (...) Cieszę się niezmiernie, że w ramach jubileuszu podjęta została inicjatywa wydawnicza, dzięki której bezcenny rękopis – z oczywistych względów rzadko prezentowany – udostępniony zostanie szerokiej publiczności. Jacek Majchrowski Prezydent Miasta Krakowa * * * Kraków jest miastem, w którym szczególnie ceni się historię i zacne tradycje. Historyczne zainteresowania krakowian wybiegają poza granice hobby oraz granice murów miejskich. Uważamy świadomość historyczną za wielkie zobowiązanie oraz cenny kapitał pozostawiony nam przez przodków. (...) Szczególnym elementem obchodów jest jubileuszowa edycja Banderia Prutenorum – jednej z najważniejszych prac Jana Długosza, a zarazem najcenniejszego rękopisu przekazanego w 1. połowie XV wieku dzisiejszej Bibliotece Jagiellońskiej. Pierwsze dzieło pierwszego polskiego historyka zawiera, oprócz dokładnego opisu niemal wszystkich krzyżackich chorągwi, także wspaniałe ilustracje Stanisława Durinka. Banderia Prutentorum jest więc nie tylko cennym zabytkiem polskiego piśmiennictwa, traktowanym z niezwykłą powagą i pietyzmem przez specjalistów, ale również wartościową lekturą dla każdego, kto zechce uzyskać bezpośredni wgląd w polskie dzieje i obcować z dokumentem o niepospolitych dziejach. Jesteśmy dumni, że tak wspaniałe dzieło spoczywa w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie. Mamy także świadomość, że takie wyróżnienie niesie obowiązek przekazywania tego rękodzieła kolejnym pokoleniom. Dlatego pragnę przekazać wyrazy najwyższego uznania wszystkim, którzy przyczynili się do jego wznowienia i życzyć miłej i pożytecznej lektury nie tylko krakowskim czytelnikom. Małgorzata Radwan-Ballada Przewodnicząca Rady Miasta Krakowa * * * Biblioteka Jagiellońska to szczególne miejsce Uniwersytetu Jagiellońskiego. W jej zbiorach znajdują się skarby naszej kultury narodowej, od ponad 600 lat gromadzone i przechowywane są w niej dzieła, a także dokumenty najwybitniejszych wychowanków naszej Alma Mater. Część skarbów Uniwersytetu Jagiellońskiego pochodzi z darowizn. Do nich należą Banderia Prutenorum Jana Długosza, podarowane przez autora bibliotece Kolegium Większego. (...) W XIX wieku, kiedy nie było państwa polskiego na mapie Europy, takie symbole podtrzymywały naszą tożsamość narodową, a Biblioteka Jagiellońska jako depozytariusz ideologiczno-historycznych relikwii słusznie przez Polaków mianowana była Bibliotheca Patria. Kodeks Banderiów jest nieodmiennie jednym ze skarbów Uniwersytetu Jagiellońskiego rzadko udostępnianym. Skarb ten, który można podziwiać wyłącznie na wystawach, pragnę udostępnić w formie niniejszego albumu wszystkim zainteresowanym dziejami Polski. Karol Musioł Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego * * * Najcenniejszym rękopisem darowanym bibliotece Kolegium Większego w 1. połowie XV wieku był kodeks pergaminowy tzw. Banderia Prutenorum. Ten wspaniały dar przekazał „Pro libraria universitatis studii Cracoviensis...” Jan Długosz. Doceniając walory źródłowe swojego dzieła, przeznaczył je do zbiorów akademickich, by można było z niego korzystać w szerszym zakresie. Zrobił to, by upamiętnić chwałę oręża polskiego wśród ówczesnej elity społeczeństwa Królestwa Polskiego i Wielkiego Księstwa Litewskiego. Twórca pierwszej Historii Polski doceniał wartość źródeł i dlatego ikonograficzne przedstawienia chorągwi krzyżackich wraz z opisami owych chorągwi przekazał bibliotece, by mogli z nich korzystać wszyscy chętni. Zbiory w bibliotece Kolegium Większego były dostępne zarówno dla profesorów, jak i dla studiujących. Spośród wielu tysięcy rękopisów i inkunabułów, darowanych na przestrzeni wieków bibliotekom krakowskiej Alma Mater, tylko około 10 procent zachowało się w zbiorach Biblioteki Jagiellońskiej do naszych czasów. Większość zbiorów w okresie staropolskim niestety zaginęła, niektóre bezpowrotnie, niektóre zmieniły miejsce przechowywania. Zaginione bezpowrotnie są wielką stratą dla polskiej kultury i dlatego tak bardzo należy dbać o tę niewielką cząstkę naszego dorobku kulturowego, która ocalała na przestrzeni wieków. Rękopis Banderiów zachowany do naszych czasów stanowi nasz skarb narodowy. Zdzisław Pietrzyk Dyrektor Biblioteki Jagiellońskiej Album wydany z wykorzystaniem najszlachetniejszych materiałów: ekologiczna skóra, papier kremowy Arctic, oprawa ręczna, okładka tłoczona złotem i suchym tłokiem, złocone brzegi kart, każdy egzemplarz jest numerowany. Wydawnictwo zostało przygotowane w podwójnej wersji językowej. Wstęp Krzysztofa Stopki na język angielski przetłumaczył Guy Russell Torr. Opisy Banderiów w albumie są w dwóch językach. Tłumaczenie z oryginału (język łaciński) na język polski wykonali Aleksandra Golik-Prus i Andrzej Obrębski. Tytuł książki na okładce jest dokładnym odwzorowaniem pisma Jana Długosza. Książka ta będzie wspaniałym prezentem! Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma ilustracjami albumu. Tytuł: Banderia Prutenorum Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2010 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88383-44-I Numer egzemplarza: 0002477 TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: spodziewana dostawa

Cena:

329,00 zł

Pałace i rezydencje Dolnego Śląska - Album widoków + teka z 12 obrazami

Pałace i rezydencje Dolnego Śląska - Album widoków + teka z 12 obrazami
Pałace i rezydencje Dolnego Śląska - Album widoków + teka z 12 obrazami
Dolny Śląsk to część historycznej krainy Śląska, położona w południowo-zachodniej Polsce nad środkową Odrą. W drugiej połowie XIX wieku berliński księgarz i wydawca Alexander Dunker i jego zespół rysowników opracował 960 widoków siedzib arystokratycznych, w tym 227 to rezydencje śląskie. Liczba 227 wiejskich siedzib arystokracji śląskiej, to liczba oznaczonych przez Dunckera domów, dworów, pałaców i zamków, które w drugiej połowie XIX w. znajdowały się w granicach ówczesnego Śląska. W tej pracy, której podmiotem jest Dolny Śląsk, zaprezentowano wszystkie siedziby odwzorowane przez zespół Dunckera znajdujące się na ziemiach historycznych Dolnego Śląska, a więc również tych, które w czasie powstawania Ländliche Wohnsitze…już do Śląska nie należały, a wchodziły w skład Brandenburgii, w tym miejscowości dawnego księstwa krośnieńskiego i dystryktu świebodzińskiego. Od strony wschodniej ujęto też miejscowości powiatów nyskiego, brzeskiego i namysłowskiego, które należą do województwa opolskiego, ale historycznie są dolnośląskimi, a od zachodniej dolnośląskie dobra leżące na lewym brzegu Nysy Łużyckiej, a więc w Niemczech. Ponadto w prezentowanym materiale znalazły się miejscowości województw dolnośląskiego i lubuskiego, które nigdy (historycznie) do Śląska nie należały, za Dunckera brandenburskie, które po 1945 „znalazły się w obecnych granicach Dolnego Śląska”, a w każdym razie dolnośląskich województw. W naszym opracowaniu przedstawiliśmy 202 widoki uporządkowane alfabetycznie według obecnych powiatów, umieszczając w nawiasie po niemieckiej nazwie miejscowości nazwę powiatu w okresie Dunckera, jeśli był inny. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Pałace i rezydencje Dolnego Śląska Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2011 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-931437-1-9 Numer egzemplarza: zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: brak towaru

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

329,00 zł

szt.

Galicja. Album widoków + teka z 12 obrazami

Galicja. Album widoków + teka z 12 obrazami
Galicja. Album widoków + teka z 12 obrazami
Album poświęcony Galicji przestawia tereny, współcześnie obejmujące województwo małopolskie oraz dużą część zachodniej Ukrainy. Historię Galicji przedstawił prof. Adam Zieliński z Wiednia, który tak m.in. scharakteryzował tę krainę: Galicja to kraina legend i prastarych opowieści, ojczyzna lirycznych, niekończących się równin, górskich ostępów, kolebka sławy dla dzielnych ludzi, uczestniczących w wiecznej walce dobra i zła. Przemierzały tę ziemię różne ludy, jedne się zakorzeniały, inne znikały, rozpraszały się, odchodziły na zawsze. Rzeka niezliczonych, zaskakujących wydarzeń była codziennością tej krainy. Historia wybrała sobie Galicję za przedmiot igraszek. Kocha ona harce nad łanami tej ziemi i nie zaprzestawała swoich pląsów nawet wtedy, gdy kolejny raz użyźniała te pola ludzką krwią, jakby nie istniały inne plonotwórcze nawozy. Tarnopol. Zbaraż, Lwów – wspaniały, niezapomniany, jedyny na świecie Lwów, Okopy Świętej Trójcy, Kuty, Kołomyja, Kamieniec Podolski, Przemyśl, Podkarpacie, no i oczywiście Kraków ze swymi niezwykłymi Sukiennicami i imponującym Wawelem. A Karpaty Wschodnie? Choćby Howerla: Przyjeżdża się ciuchcią do Śniatynia, ledwo wychodzi na peron, a już jest się w raju. Gęste, pachnące wszystkimi zaczarowanymi woniami lasy, bystra woda górskich potoków, gdzie tyle pstrągów, że ręką je złapiesz. Album zawiera 147 reprodukcji bardzo często nieznanych dzieł Emanuela Kratochwila Kronbacha, Antoniego Lange, Aleksandra Zawadzkiego, Karola Auera, Ambrożego Grabowskiego, Macieja Bogusza Stęczyńskiego, Józefa Szalaya, Napoleona Ordy, Juliusza Kossaka, pochodzących z Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie, Biblioteki Narodowej w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum im. Stanisława Fischera, skąd pochodzą interesujące reprodukcje dotyczące browaru Okocim. Zdecydowana większość reprodukcji pochodzi z XIX wieku. Krótki opis przedstawionych obiektów oraz charakterystykę ich twórców przedstawił prof. Zdzisław Pietrzyk, dyrektor Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Galicja. Album widoków Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2010 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 210 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88383-38-0 Numer egzemplarza: egz. zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: spodziewana dostawa

Cena:

329,00 zł

Gdańsk i okolice. Album widoków (XVI – XVIII wiek) + teka z 12 obrazami

Gdańsk i okolice. Album widoków (XVI – XVIII wiek) + teka z 12 obrazami
Gdańsk i okolice. Album widoków (XVI – XVIII wiek) + teka z 12 obrazami
Najstarszy zapis dotyczący Gdańska pochodzi z końca X wieku. Spotykamy go w żywocie św. Wojciecha, biskupa praskiego, spisanym około 999 roku. Według tradycji, autorem utworu jest benedyktyn Jan Kanapariusz (Joannes Canaparius), z rzymskiego klasztoru na Awentynie, gdzie przez jakiś czas przebywał także późniejszy święty. Czytamy tam: „Sam zaś [bp Wojciech] najpierw udał się do miasta Gdańska, który leży na końcu rozległych ziem księcia [Bolesława], sięgających aż do brzegu morza. Dzięki Bożemu miłosierdziu szczęśliwie dotarł do miasta, gdzie wielkie tłumy ludzi przyjęły chrzest.” (...) Historia Gdańska dowodzi, że jego los był zespolony z losem Polski. Czasy największej świetności miasta, przypadają na okres „złotego wieku” Rzeczpospolitej. Wówczas do miasta, uchodzącego za tolerancyjne (w rzeczywistości sprawa ta była bardziej skomplikowana), otwartego na świat i jego kulturę, ściągali artyści, architekci i znakomici budowniczowie. Pozostały po nich dzieła o nieprzemijającej wartości. Miasto słynne w Europie doczekało się obfitej literatury, a że ówczesnym zwyczajem księgi były ilustrowane przez znakomitych rytowników, zawdzięczamy im utrwalenie widoków miasta i jego budowli. W niniejszej książce zamieszczone zostały reprodukcje zarówno z dzieł wydanych zagranicą, a znajdujących się w zbiorach Biblioteki Gdańskiej PAN, jak też oryginalnej grafiki gdańskich artystów, przechowywanej w Dziale Grafiki tejże Biblioteki. Świadczą one o niepowtarzalnym klimacie Gdańska, jego bogactwie i zamiłowaniach mieszkańców dumnych ze swojego miasta, na co dowodów w gdańskiej książnicy jest bez liku – tak kończy swój wstęp o historii Gdańska dr Maria Babnis, autorka wielu książek o Gdańsku. W naszym albumie zamieszczamy 126 reprodukcji przedstawiających widoki Gdańska i okolic, od tych najdawniejszych pochodzących z XVI wieku do widoków Gdańska z XVIII wieku. Wydawnictwo zostało przygotowane w potrójnej wersji językowej. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Gdańsk i okolice. Album widoków (XVI – XVIII wiek) Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2010 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88383-52-6 Numer egzemplarza: zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: spodziewana dostawa

Cena:

329,00 zł

Górny Śląsk. Album widoków + teka z 12 obrazami

Górny Śląsk. Album widoków + teka z 12 obrazami
Górny Śląsk. Album widoków + teka z 12 obrazami
W kolejnej publikacji z serii Skarby kultury i literatury polskiej przedstawiamy portret Górnego Śląska w rysunkowych i graficznych widokach. Uwzględniając uwarunkowania historyczne, w naszej pracy ujmujemy Górny Śląsk utworzony przez księstwa opolsko-raciborskie, cieszyńskie, opawskie i karniowskie, a więc tzw. Śląsk austriacki, czyli czeski, dziś część Severomoravský’ego kraju z południową częścią księstwa nyskiego, powiat głubczycki, wolne państwa stanowe (baronaty) pszczyńskie i bytomskie, mniejsze państwa stanowe bielskie, bohumińskie, bruntalskie, frydeckie, frysztackie, skoczowskie, strumieńskie i wodzisławskie. Wyjątkowo dodajemy pięć widoków XIX-wiecznych pałaców arystokracji śląskiej w powiatach kluczborskim i nyskim, od 1815 w rejencji opolskiej, a więc górnośląskiej, historycznie przynależnych do Dolnego Śląska. Mówiąc „Górny Śląsk” myślimy „Katowice”, trudno jednak przed wiekami szukać widoku stolicy obecnego województwa górnośląskiego, choć odkrywca Górnego Śląska – Friedrich Bernhard Werner wydając w połowie XVIII wieku widoki największych ośrodków Górnego Śląska uwzględnił wśród nich Katowice-Bogucice, wtedy jeszcze tylko jako Bogucice. Niniejszy album rezentuje w porządku chronologicznym wybór widoków górnośląskich od końca XV do końca XIX wieku, z zamysłem przedstawienia jak największej liczby miejscowości, które w ciągu czterech stuleci doczekały się swoich wizerunków. Prezentujemy 230 reprodukcji rysunków i grafik takich autorów jak: Michael Wolgemut, Friedrich Bernhard Werner, Carl Friedrich Stuckart, Friedrich Gottlob Endler, Ernst Wilhelm Knippel oraz artystów związanych z Alexandrem Dunckerem. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Górny Śląsk. Album widoków Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2011 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-931437-4-0 Numer egzemplarza: zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Kraków i okolice. Album widoków + teka z 12 obrazami

Kraków i okolice. Album widoków + teka z 12 obrazami
Kraków i okolice. Album widoków + teka z 12 obrazami
Mamy zaszczyt przedstawić Państwu niezwykłe bibliofilskie wydanie książki Kraków i okolice. Album Widoków. XIX wiek. Jest to druga pozycja z ekskluzywnej serii wydawniczej Skarby kultury i literatury polskiej. Bardzo często chcemy wręczyć specjalny prezent, który będzie miał charakter indywidualny, niepowtarzalny. Takim prezentem może być kolekcjonerskie wydanie książki. Album o XIX-wiecznym Krakowie może być oryginalnym prezentem dla Państwa, osób najbliższych, współpracowników, kontrahentów. Może być także cenną nagrodą, czy nostalgiczną pamiątką z królewskiego miasta. Do wydania publikacji użyte zostały najszlachetniejsze materiały drukarskie, jakie tylko są dostępne na rynku europejskim. Każdy egzemplarz jest numerowany. Publikację z numerem 1 otrzymaŁ Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski, z numerem 2 Minister Kultury Bogdan Zdrojewski. Kraków i okolice. Album widoków. XIX wiek zawiera 119 barwnych litografii przedstawiających fragmenty konterfektów XIX-wiecznego Krakowa i najbliższych okolic. Zamieściliśmy w niej niepublikowane wcześniej rysunki Stanisława Tondosa i Juliusza Kossaka z 1881 roku, a także prace Franciszka Stroobanta, Jana Nepomucena Głowackiego, Henryka Waltera, Jędrzeja Brydaka, Leona Wyczółkowskiego, Macieja Bogusza Stęczyńskiego, Filipa Pokutyńskiego, Stanisława Wyspiańskiego, Wojciecha Weissa, Carla Berndta, Mieczysława Serwina - Orackiego. Przedmowę do książki napisał Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski. Krótki opis XIX-wiecznego Krakowa i charakterystykę litografii przedstawiła Izabela Korczyńska-Baran. Wydawnictwo zostało przygotowane w potrójnej wersji językowej. Publikacja została przygotowana w ścisłej współpracy z Biblioteką Jagiellońską w Krakowie, która nie tylko udostępniła nam swe zbiory ale udzieliła pomocy w realizacji publikacji. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Kraków i okolice. Album widoków Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2011 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88383-33-5 Numer egzemplarza: zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Kwiaty - album + teka z 12 obrazami

Kwiaty - album + teka z 12 obrazami
Kwiaty - album + teka z 12 obrazami
Od najdawniejszych czasów kwiaty towarzyszyły człowiekowi. Kruchość i wdzięk kwitnących roślin zachwycały i dostarczały przeżyć estetycznych. Były i nadal są przedmiotem kontemplacji, a także naukowej obserwacji. Mnogość odmian, zróżnicowanie tak pod względem barw, jak i wielkości jest nieograniczona. (...) W wierzeniach ludowych kwiaty miały także swoje znaczenie, określony gatunek mógł oznaczać miłość lub zazdrość. Na przykład przyjęło się uważać, że dający bukiet z anemonów pragnie przekazać komunikat: dla mnie zawsze będziesz piękna i młoda. Fiołek oznaczał ukrywaną miłość, czerwona róża miłość gorącą, żółta natomiast oznajmiała, że ofiarodawca prosi o odwzajemnienie jego uczucia. Goździk biały symbolizował czystą miłość i wierność, czerwony z kolei upodobanie dla siły charakteru i energii. Irys miał mówić o wielkiej namiętności trawiącej niczym płomień prezentującego ten kwiat. Jaskier znaczył zazdrość, a jaśmin pożądanie. Dla każdego kwiatu z pewnością można by znaleźć ukryte treści, które obecnie straciły nieco na popularności. A czasem warto posłużyć się tak pięknym wonnym kodem. Kwiaty są wymagającymi i najczęściej bardzo kruchymi roślinami. Ich piękno, niestety, jest przemijające i zawsze zbyt krótko trwa chwila, w której możemy nacieszyć oko widokiem kwitnących róż, irysów czy bzu. Z tego powodu artyści starali się uwiecznić je w swych dziełach. (Ze wstępu Izabeli Korczyńskiej-Baran) W książce zamieściliśmy 183 wizerunki kwiatów takich artystów jak: Maria Sybilla Merian (1705), Johann Wilhelm Weinmann (1737), Louis van Houtte (1854-1858), Helena Drzewiecka (1815-1820) i Cyprian Kamil Norwid. Specjalne miejsce zajmują litografie Jeana Grandville`a przedstawiające personifikacje licznych kwiatów. Artysta narysował je jako piękne kobiety ubrane w stroje uosabiające dany gatunek kwiatu. Do kontaktu z książką zachęcić także powinna pierwsza strona, po dotknięciu której ujawnia się zapach storczyka. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Kwiaty Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2010 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-931437-0-2 Numer egzemplarza: 001464 TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Powstanie listopadowe - Polskie Powstania Narodowe tom 1 + teka z 12 obrazami

Powstanie listopadowe - Polskie Powstania Narodowe tom 1 + teka z 12 obrazami
Powstanie listopadowe - Polskie Powstania Narodowe tom 1 + teka z 12 obrazami

W albumie prezentujemy blisko 200 grafik autorstwa m.in. Wojciecha Kossaka, Juliusza Kossaka, Francoisa de Villain`a i Georga Benedikta Wundera, będących w zbiorach Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie, Muzeum Niepodległości w Warszawie, Biblioteki Narodowej w Warszawie, Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu.

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Jacek Malczewski - album + teka z 12 obrazami

Jacek Malczewski - album + teka z 12 obrazami
Jacek Malczewski - album + teka z 12 obrazami
Jacek Malczewski to niewątpliwie jeden z najbardziej znanych polskich malarzy, najwybitniejszy przedstawiciel symbolizmu w polskiej sztuce przełomu XIX i XX wieku. Urodził się 15 lipca 1854 roku w Radomiu w zubożałej rodzinie szlacheckiej. Ojciec Julian był sekretarzem Towarzystwa Ziemskiego guberni radomskiej, matka Maria z Korwin Szymanowskich była córką oficera wojsk napoleońskich. Ojciec zaszczepił młodemu Jackowi przywiązanie do wartości patriotycznych i tradycji niepodległościowych. Od 1867 do 1871 roku Malczewski przebywał w majątku wuja Feliksa Karczewskiego, gdzie opiekę nad nim sprawował Adolf Dygasiński, uczestnik powstania styczniowego, przyszły pisarz i publicysta. W wieku 17 lat przeniósł się Malczewski do Krakowa, gdzie uczęszczał do gimnazjum i pobierał lekcje rysunku u Leona Piccarda. W latach 1873 – 1876 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych m.in. u Władysława Łuszczkiewicza, a później u Jana Matejki. W 1876 roku wyjechał do Paryża, gdzie przez rok uczył się w École des Beaux-Arts w pracowni Henri Ernesta Lehmanna. Do pracowni Jana Matejki powrócił jesienią 1877 roku. Stary mistrz mimo wyraźnych różnic w spojrzeniu na sztukę wywarł ogromny wpływ na twórczość Malczewskiego, on jednakże zdołał pójść własną drogą. W latach 1884 – 1885 wziął udział w wyprawie archeologicznej do Azji Mniejszej. W ekspedycji tej zorganizowanej przez Karola Lanckorońskiego przypadła mu rola rysownika. Malczewski odbył później wiele podróży artystycznych po Europie, przebywał nawet przez pewien czas w Paryżu, Monachium, a później w Wiedniu. Mocno przeżył śmierć ojca w 1884 roku, a kilka lat później w 1898 roku swojej matki, a także Adolfa Dygasińskiego – opiekuna i przyjaciela. Stąd motyw śmierci i przemijania często pojawiał się w jego twórczości. W 1886 roku osiadł na stałe w Krakowie, gdzie był cenionym pedagogiem, wykładał na kursach artystycznych im. Baranieckiego i w Szkole Sztuk Pięknych. W latach 1912 – 1914 był rektorem Akademii Sztuk Pięknych. Był członkiem założycielem Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka”, członkiem honorowym wiedeńskiej „Secesji” i wielu innych stowarzyszeń i grup twórczych. Twórczość Malczewskiego była już od samego początku doceniana i nagradzana na wielu wystawach krajowych i międzynarodowych – Monachium, Berlin, Paryż. Jego obrazy zaś zapraszano na wiele wystaw. Szybko też odbyły się indywidualne pokazy jego twórczości w Krakowie, Lwowie, Poznaniu, Warszawie, Łodzi, Wiedniu. Wyrazem uznania dla artysty była publikacja książkowa Jacek Malczewski Dzieła. Z przedmową Stanisława Witkiewicza ukazująca jego obrazy jako ilustrację tekstów poetyckich. W 1907 roku jedna z najważniejszych firm wydawniczych ówczesnego Krakowa – Salon Malarzy Polskich, której właścicielem był Henryk Frist rozpoczęła publikację reprodukcji obrazów Jacka Malczewskiego do tekstów Lucjana Rydla, Juliusza Słowackiego i Teofila Lenartowicza. W latach 1907 – 1910 ukazało się 10 serii – oddzielnych zeszytów zawierających po 4 obrazy. Przedmowę z interesującą charakterystyką twórczości Malczewskiego napisał Stanisław Witkiewicz – malarz, pisarz, krytyk i teoretyk sztuki. W pierwszej części naszego albumu przedstawiamy reprodukcję tego dzieła przechowywanego w Bibliotece Jagiellońskiego w Krakowie– sygn. 84451. W drugiej części albumu przedstawiamy wybór obrazów Jacka Malczewskiego, starając się aby każdy z jego wątków jego twórczości był reprezentowany. Dorobek artystyczny Malczewskiego obejmuje bowiem około 2000 samych obrazów olejnych oraz niezliczoną ilość szkiców i rysunków, a samych auto portretów jest około 150. Prezentujemy zarówno te dzieła, które znajdują się w programie obowiązkowym każdej wystawy mu poświęconej, jak i te które rzadko opuszczają mury muzeów. W Muzeum Niepodległości w Warszawie znajdują się dzieła przedstawiające patriotyczno-martyrologiczny nurt twórczości Malczewskiego: Złożenie do trumny, Niedziela w kopalni (szkic), Raport policyjny, Sybirak, Powrót sybiraka. Przedstawiamy także reprodukcje obrazów ze zbiorów: Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi i Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Na końcu prezentujemy pocztówki ze zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej w Krakowie, które ukazały się jeszcze za życia artysty. Tadeusz Skoczek Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Jacek Malczewski Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2012 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-931437-6-4 Numer egzemplarza: egz. zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

Pejzaże Władysława Orkana - Gorce, Tatry, Podhale + teka z 12 obrazami

Pejzaże Władysława Orkana - Gorce, Tatry, Podhale + teka z 12 obrazami
Pejzaże Władysława Orkana - Gorce, Tatry, Podhale + teka z 12 obrazami
Władysław Orkan (Franciszek Ksawery Smaciarz) to zapomniany już poeta, przenikliwy liryk i epik trudu egzystencji ludu podhalańskiego. To także krytyk literacki, recenzent i autor esejów poświęconych sztuce. To także społecznik i działacz regionalizmu polskiego – był współtwórcą i pierwszym prezesem Związku Podhalan. W naszym albumie ukazujemy Gorce, Tatry, Podhale – ukochane tereny Władysława Orkana, z którymi tak bardzo był związany. Piękno polskich gór możemy poznać poprzez zamieszczone tutaj obrazy olejne, m.in. Jana Nepomucena Głowackiego, Aleksandra Kotsisa, Wojciecha Gersona, Stanisława Witkiewicza, Włodzimierza Tetmajera, Stefana Filipkiewicza, Leona Wyczółkowskiego i innych czołowych polskich malarzy. Grafikę z widokami tego terenu reprezentują Bogusz Zygmunt Stęczyński, Józef Szalay, Władysław Skoczylas. Stroje różnych grup górali możemy poznać dzięki obrazom Józefa Pieniążka, który w swej tece „Podhale w obrazach” przedstawia także zabytki budownictwa, kultury, sztuki kościelnej oraz ludowej. Klimat przełomu wieków wspaniale oddają również fotografie Awita Szuberta. Książka w kapitalny sposób przybliża nam piękno Tatr i Podhala. Całość tradycyjnie została przygotowana w potrójnej wersji językowej. Jest to już ósma pozycja z serii wydawniczej: Skarby Kultury i Literatury Polskiej. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Pejzaże Władysława Orkana - Gorce, Tatry, Podhale Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2010 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-88383-49-6 Numer egzemplarza: 001007 TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: spodziewana dostawa

Cena:

329,00 zł

Portret Polaków XIX wiek + teka z 12 obrazami

Portret Polaków XIX wiek + teka z 12 obrazami
Portret Polaków XIX wiek + teka z 12 obrazami
W historii Polski szczególne miejsce zajmuje XIX wiek. Państwa polskiego nie było wtedy na mapie Europy, w wyniku rozbiorów (1772–1795) jego ziemie zostały zagarnięte przez Rosję, Prusy i Austrię. Kilka pokoleń mieszkańców Rzeczypospolitej stało się obywatelami obcych państw, które często nastawione były wrogo do polskiej kultury. Przedstawiciele wszystkich stanów, szlachta, duchowieństwo, mieszczanie i ludność wiejska, dzielili wspólnie los poddanych wobec zaborców. Niektórzy nie godzili się na taki stan rzeczy, dochodziło do zbrojnych powstań, które kończyły się porażką. Wielu Polaków emigrowało z kraju, i z daleka, najczęściej z Paryża, próbowało wpływać na bieg wydarzeń politycznych. W każdym pokoleniu Polaków żyjącym w tamtych czasach byli ludzie marzący o tym, aby odrodziło się niepodległe państwo. W podzielonym kraju było to pragnienie, które jednoczyło ludzi wszystkich stanów. Polska przed rozbiorami była państwem bardzo zróżnicowanym. Zajmowała rozległy obszar Europy środkowowschodniej i była zamieszkiwana przez ludzi wielu narodów i religii. Dominującą część społeczeństwa stanowili Polacy zamieszkujący głównie zachodnią część kraju. Liczną grupę stanowili Litwini na północy, Rusini na wschodzie. Ponadto, zamieszkiwali Polskę m. in. Niemcy, Żydzi i Ormianie. (...) Zainteresowanie Polską powracało w Europie w XIX wieku raz po raz, kiedy gasły nieudane powstania i fale emigrantów kierowały się na Zachód. Salony polityczne i prasa z sympatią odnosiły się do narodu, który ponosił ofiary w walce. Polacy stawiani byli często za wzór ludzi ceniących wolność i prawo. Nic dziwnego, że w wielu XIX-wiecznych albumach o strojach światowych, publikowanych przez francuskie i niemieckie oficyny wydawnicze, strój mieszkańców Polski zajmował pierwszoplanowe miejsce. Podobał się zwłaszcza strój szlachecki z wyraźnym wpływem kultury orientalnej, jak na przykład kontusze z wyłogami, szerokie wzorzyste pasy, wielkie czapy z kitami i guzami. Przepych tkanin dopełniała egzotyczna dla obcokrajowca szabla u pasa szlachetnie urodzonego Polaka. W ślad za tym pojawiło się zainteresowanie przedstawicielami innych stanów społeczeństwa ziem polskich, a więc mieszczanami i ludnością wiejską. Co znamienne, za Polaków uważano wszystkich mieszkańców terenów w granicach dawnej Rzeczypospolitej. W publikacjach pokazujących ludność polską w tradycyjnych strojach obok etnicznych Polaków znajdujemy wizerunki Litwinów, Rusinów i Kozaków. W XIX wieku nie stosowano kategorii, jakimi kolejne pokolenia ludzi odgradzał od siebie nacjonalizm. Przedstawiając portrety Polaków artyści mieli na myśli obywateli wszystkich ziem od Dźwiny i Dniestru na wschodzie po Odrę na zachodzie. Od czasu kiedy powstawały dzieła niektórych zaprezentowanych autorów minęły niemal dwa wieki. Oglądając dzisiaj portrety ludzi z tamtych lat możemy przeżyć fascynującą przygodę spotkania z pięknem, które przemija i z pasją artystów, która pozostawia niezatarty ślad. Grzegorz Graff (fragment wstępu do książki) W albumie zamieściliśmy 187 obrazów, rysunków i litografii takich artystów jak: Jan Piotr Norblin, Michał Stachowicz, Jan Lewicki, Ksawery Prek, Kajetan Kielisiński, Wojciech Gerson i Walery Eliasz. Dodatkowo dokładamy do tego wyjątkowego albumu tekę z dwunastoma reprodukcjami dzieł z albumu. Tytuł: Portret Polaków XIX wiek Seria: Skarby kultury i literatury polskiej Wydawca: Prowincjonalna Oficyna Wydawnicza Rok wydania: 2011 r. Oprawa: TWARDA PEŁNA SKÓRA ZE ZŁOCENIAMI, OBCIĘCIA KART ZŁOCONE Strony: 216 Wymiary: 34x24,5 cm ISBN: 978-83-931437-2-6 Numer egzemplarza: zafoliowany TEKA zawiera 12 reprodukcji o wymiarze zewn. planszy 30x23,5cm

Dostępność: nakład wyczerpany

Cena:

329,00 zł

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper.pl